КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні навчальних досягнень з
історії враховується:
·
рівень оволодіння
історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів, найважливіших
історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис історичних
явищ і подій;
·
рівень умінь групування
(класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових
зв'язків між подіями;
·
рівень оволодіння
практичними вміннями й навичками роботи з історичними джерелами; обґрунтування
власного ставлення учня до історичної події, явища, діяча.
Усі види оцінювання навчальних досягнень
учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії навчальних досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень
(учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи
історико-географічні об'єкти |
2 |
Учень
(учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або
історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні
«так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії |
|
3 |
Учень
(учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи
постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з
тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну карту |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень
(учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу
теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи
одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт |
5 |
Учень
(учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми,
визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати
на історичній карті основні місця подій |
|
6 |
Учень
(учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу
характеристику історичній постаті, установлювати послідовність подій;
користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами
історичної інформації |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень
(учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє
розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки,
значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з
допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань |
8 |
Учень
(учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією,
дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти,
порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між
ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис
історичних об'єктів, використовуючи легенду карти |
|
9 |
Учень
(учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює
нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну
характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові
зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст історичної карти |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень
(учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми;
виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки,
спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє й
систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та
всесвітньої історії |
11 |
Учень
(учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано
висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на
основі наукової періодизації історії |
|
12 |
Учень
(учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує
історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему
й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації, аналізує
та узагальнює її |
Немає коментарів:
Дописати коментар